تحقیق کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی
تحقیق کلمات کلیدی برای سایت فروشگاهی تجاری آموزش صفر تا صد سئوف
در این بخش، بهصورت مرحلهبهمرحله، شما را در مسیر راه اندازی فروشگاه اینترنتی بین المللی خودتان همراهی خواهیم کرد تا بتوانید با اطمینان بیشتری به این هدف دست پیدا کنید. دیجی کالا عمدا محل قرارگیری محتوای بدنه را در انتهای صفحه قرار داده است. آنها نمیخواستند محتوای بدنه، محصولات را به پایین صفحه هدایت کند. هدف آنها دسترسی سریعتر کاربر به محصولات دسته پرینتر (تجربه کاربری بهتر) و انتخاب و خرید محصول بود. از طرف دیگر این انتخاب هدف دیگری هم دارد و آن فراهم کردن امکان درک بهتر از محتوای صفحه برای موتورهای جستجو است (سئوی بهتر). در اغلب سایتهای فروشگاهی محتوای بدنه در بالا یا پایین محصولات قرار دارد.
“Nike” با بهینهسازی صفحات محصولات سفارشی خود، 15 درصد رشد فروش تجربه کرد. “Toys R Us” به دلیل محتوای ناقص و متا توضیحات ضعیف، نتوانست مشتریان بالقوه خود را جذب کند. در این مطلب از مجله فرادرس به بررسی نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو و معرفی اصول و ابزارهای آن پرداختیم. در ادامه به چند پرسش پرتکرار انتخاب کلیدی در سئو پاسخ خواهیم داد. اضافه کردن کلماتی که روی خرید تمرکز دارند مثل خرید، قیمت، فروش، تخفیف و کلمات مشابه کمک میکند دقیقا کاربرانی را که قصد خرید محصول را دارند هدف بگیرید.
درصورتی که هیچ محتوای متنی در صفحه نباشد فقط باعث زحمت الگوریتم میشود. اکثر افراد یک اشتباه بزرگ مرتکب میشوند و در شروع کار؛ روی رتبه گرفتن در عبارات پر جستجویی که فوقالعاده رقابتی هستند برنامهریزی میکنند. هدف تحقیقاتی معمولا در کنار سه نوع هدف اصلی جستجو در نظر گرفته نمیشود. اما با در نظر گرفتن اهداف مربوط به تجارت الکترونیک، این نوع از جستجو ترکیب اهداف را گسترش میدهد. هنگامی که افراد در جستجوی تحقیقاتی درگیر میشوند، ممکن است سعی در مقایسهقیمتها و ویژگیهای محصولات مختلف، و یا افزایش درک آنها از چیزی (با انجام تحقیقات)داشته باشند. با توجه به دستورالعملهای Search Quality Rater گوگل، این عبارات در دسته جستجوهای “من میخواهم بدانم”، قرار دارند.
هنگام افزودن کلمات کلیدی، سعی کنید آنها را به صورت طبیعی اضافه کنید و از استفاده زیاد آنها خودداری کنید. ساخت بکلینک کلاه سفید (بدون پرداخت پول) برای صفحات اصلی، دستهبندی و محصول بسیار مشکل است. این وضعیت باعث میشود برای رسیدن به رتبه ۱ بکلینکهای کمتری نیاز داشته باشید. کیبورد کنیبالیزیشن (keyword cannibalization) هنگامی رخ میدهد که برای یک کلمه کلیدی بیش از یک صفحه را بهینه کردهاید. باید صفحات دستهبندی و محصولتان تا آنجا که ممکن است به راحتی در دسترس بازدیدکنندگان قرار گیرند.
یعنی این نوع بازاریابی برای ابزارآلات اتومبیلهای آفرود یا لاستیک اتومبیل است نه در مورد کوهنوردی و بهترین هتلهای بینراهی. بازاریابی محتوای محصول-محور مثل هر بازاریابی محتوایی دیگری به تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research) نیاز دارد. برای بسیاری از کسبوکارهای تجاری مثل فروشندگان چند کاناله (آفلاین و آنلاین)، فروشندگان اینترنتی و عمدهفروشان، جذب جریانی ایستا از بازدیدکنندگان به وسیله نتایج جستجوی ارگانیک، جهت موفقیت حیاتی است. اما رسیدن به نتایج بهترین پیشنهادات گوگل، کاری سخت است و نیازمند بهینهسازی دقیق تمام محتواهای موجود براساس کلمات کلیدی میباشد. در کنار این 3 فاکتور، درک هدف کاربر از جستجو به ما کمک میکند تا محتوا و تجربه مناسبی را در اختیارش قرار دهیم و این تصمیم معمولا در مرحله Keyword Targeting و در طول تدوین استراتژی سئو انجام میشود.
حتی ممکن است، تعداد زیادی از کلمات تکراری باشند و یا اینکه به حوزه فعالیت شما مرتبط نباشد. پس از بررسی هشتگ های مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظرتان، به سراغ پست های رقیبانتان بروید. برای بررسی پست های رقیبان، به نظرات و سوالات کاربران نیز توجه کنید. در بیشتر مواقع می توانید موضوع محتوای جدید خود را، از سوالات کاربران در فضای مجازی پیدا کنید. روش تحقیق کلمات کلیدی که در ابتدا به شما آموزش دادیم همیشه کاربرد ندارد؛ چرا که ممکن است یکی از رقبای شما در آن زمینه فعالیتی نداشته باشد یا اینکه خیلی ضعیف عمل کرده باشد. در این زمان شما باید از شیوه های دیگری برای استخراج کلمات کلیدی یک سایت استفاده کنید.
وجود ستاره و تعداد آرا؛ نه تنها چشمنوازتر است بلکه اطلاعات بیشتری را نیز در اختیار کاربر قرار میدهد که میتواند CTR را حداکثر تا ۳۰٪ افزایش دهد! این یعنی ترافیک بیشتری را به سمت سایت میآورد که موجب فروش بیشتر هم میشود. تقریبا به هر فروشگاه اینترنتی بزرگی که نگاه کنید، میبینید که توضیحات منحصربهفردی را در صفحات دستهبندی و محصول خود قرار دادهاند. اگر مراحل را به درستی انجام داده باشید، صفحات باید برای کلمه کلیدی بهینه شده باشند. تنها مطمئن شوید که فقط یک H1 در هر صفحه وجود دارد و توضیحات کافی در صفحه وجود دارد. ابزارهای تحلیل رقبا، کلمات کلیدی که صفحاتش برای آنها رتبه دارند را ببینید.
علاوه بر طرح پرسش راجع به نیاز کاربر، می توانید از گوگل نیز کمک بگیرید. همان کلمه کلیدی اصلی را جستجو کنید، سپس ببینید که سایت هایی که در صفحه اول گوگل هستند، در کدام صفحه از سایت خود محتوا را قرار داده اند. علت انجام این مراحل چیست؟ ممکن است شما در زمینه طراحی سایت رایگان فعالیتی نداشته باشید، بنابراین لازم است که این دسته را حذف کنید. همچنین برای سئو یک محتوا، نمی توان از تمام این کلمات استفاده کرد. بنابراین لازم است هر کلمه را دسته بندی کرده، سپس با توجه به حوزه کاری خود، به تولید محتوا با همان دسته از کلمات اقدام کنید.
Google Trends سرویسی دیگری است که توسط Google ارائه شده و اطلاعات مفیدی مانند جستجوی کلمات کلیدی در سطح جهان و یا در یک منطقه خاص را گزارش میدهد. همچنین میتوانید از میزان علاقه به یک کلمه کلیدی خاص در یک منطقه خاص و در طی یک دوره زمانی خاص نیز مطلع شوید. انتظار نداشته باشید رتبه سایت شما در صفحات جستجوی کلمات کلیدی شما یک شبه بهبود یابد. زیرا عوامل زیادی وجود دارد که موتورهای جستجو در نظر میگیرند و کلمات کلیدی تنها یکی از آنها است. با استفاده از موضوعات اصلی، یک لیست اولیه از کلمات کلیدی مرتبط تهیه کنید. این کلمات میتوانند شامل عبارات مختلفی باشند که کاربران ممکن است در جستجوهای خود استفاده کنند.
به این دلیل که بیشتر جستجوگران به دنبال خرید دستگاه های قهوه برای دفتر کار خود هستند که هزینه آنها صدها یا هزاران دلار است. شما باید “قدرت خرید” کشورهای مختلف دارای Keyword value را در نظر بگیرید. شاید شما یک کلمه کلیدی خوب با 100 هزار جستجو ماهانه مشاهده کنید ، اما 90 درصد آنها از کشوری بی ربط با کار شما باشد. در این حالت ، کلمه کلیدی ممکن است هدف خوبی نباشد زیرا “قدرت خرید” کاربران بسیار کم خواهد بود. و یک نقطه شروع خوب ، مرور انجمن ها ، گروه ها و سایت های پرسش و پاسخ است. بنابراین بیش از حد درباره کلمات کلیدی seed (اصلی) خود وسواس نشان ندهید.
آیا آنها را بخشی از همان موضوع می داند (به عنوان مثال ، چگونه می توان قهوه خامه ای درست کرد)؟ یا آیا همه آنها را به عنوان موضوعات جداگانه می بیند؟ با مشاهده نتایج گوگل می توانید این موضوع را درک کنید. ممکن است بسیاری از افراد چیزی را در Google جستجو کنند ، اما این بدان معنا نیست که همه آنها بر روی نتایج جستجو کلیک کرده و بیشتر آنها از صفحات بال بازدید می کنند. این به شما میانگین تعداد کلیک ماهانه روی نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی را می گوید. کاملاً خوب است اگر فعلاً فقط تعداد معدودی از کلمات کلیدی را انتخاب کنید این گونه می توانید برای کلمات کلیدی خود زمان بیشتری صرف کنید که در ابتدای کار بسیار مهم است. شما می توانید چند کلمه کلیدی اصلی را وارد کنید تا نتایج آن را ببینید. اگر دارای شغلی هستید که در بستر اینترنت کار می کنید و مردم روزانه آن را جست و جو می کند ، کار شما برای پیدا کردن کلمات کلیدی اصلی راحت تر است و کافیست به این فکر کنید که آن ها چه چیزی جست و جو می کنند.
مثلا فرض کنید که یک سایت مهاجرتی برای مقصد کانادا داریم و در طول تحقیق کلمات کلیدی متوجه میشویم که عبارت “کار در عمان” جستجوی بالایی دارد. شاید این عبارت به مهاجرت مرتبط باشد ولی ما خدماتی برای مقصد عمان ارائه نمیکنیم و کسب جایگاه در آن نمیتواند کمکی به افزایش فروش بکند. برای آنکه بتوانیم تخمینی از میزان جستجوی هر عبارت داشته باشیم باید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بهره بگیریم. بهترین ابزار برای تخمین میزان جستجوی کلمات، Keyword Planner است که در ادامه بیشتر در موردش صحبت خواهیم کرد. اطلاعاتی که این ابزار ارائه میدهد شامل حجم جستجوی ماهانه، میزان رقابت و پیشنهاد قیمت برای هر کلیک (CPC) است.
از دیگر اهداف سئو تکنیکال در سایتهای فروشگاهی مدیریت و بهینه سازی بودجه خزش (Crawling Budget) با توجه به تعداد بالای محصولات است. ابتدا بدانیم که کاربری که آن کلمه را سرچ می کند، دقیقا دنبال چه چیزی است. برای مثال کسی که کلمه کلیدی خرید لپ تاپ را جستجو می کند، به دنبال مقاله نیست. بنابراین این کلمه و مشتقات آن را باید در صفحه محصول استفاده کنیم. این ابزار کلمات کلیدی را براساس منابع مختلف گوگل، يوتيوب، یاهو و بینگ دسته بندی میکند. بیش از 50 درصد جستجوها از طریق موبایل است؛ لذا بهینهسازی موبایل اهمیت ویژهای دارد.
قبلترها که گوگل به هوشمندی امروز نبود، زیاد پیش میآمد که در نتیجۀ جستوجوی عبارتی، صفحاتی کاملاً بیربط روی نمایشگر کاربر ظاهر میشدند. مثلاً ممکن بود عبارت “طراحی سایت” را جستوجو کنید و لینک اول، صفحهای با محتوایی فوق بیکیفیت و البته کاملاً نامرتبط میبود. LSIها کلمات کلیدیای هستند که شباهت مفهومی زیادی به کلمۀ کلیدی اصلی و فرعی دارند. مثلاً اگر “دستور پخت میگو” کلمۀ کلیدی اصلی باشد، عبارت “آموزش پخت دوپیازه میگو” میتواند LSI آن در نظر گرفته شود. وقتی محتوایی بتواند پاسخ کاملی به یک پرسش بدهد، گوگل آن را ارزشمند میبینید.
روشها و جزییات بیشتر را در دوره آموزش تحلیل کلمات کلیدی ویژه فروشگاههای اینترنتی میتوانید مشاهده کنید. طراحی سایت فروشگاهی باید به نحوی باشد که کاربر بتواند با حداکثر ۳ کلیک از صفحه خانه به محصول مورد نظر دسترسی پیدا کند. پس از آنکه کلمات اضافی را حذف کردید، باید آنها را دسته بندی کنید. برای مثال در حوزه طراحی سایت، صدها کلمه کلیدی را استخراج کرده اید، اما تمامی آنها برای سئو یک محتوا لازم نیست. سپس تمامی کلماتی که برای سئو این کلمه لازم است را در این دسته بگذارید. یکی از محبوبترین و پرتقاضاترین خدمات وبسیما، تدوین استراتژی سئو است و تحقیق کلمات کلیدی در طول این فرآیند انجام میشود.
به نمونه ای از کلماتی که در بالا به آنها اشاره شد، کلمات کلیدی دانه یا seed keyword می گویند. کلمات کلیدی دانه، کلمات کوتاهی هستند که اصولا از یک یا دو کلمه تشکیل شده اند. این دسته از کلمات با اضافه کردن کلمات دیگر، قابل گسترش بوده و می توانند کلمات کلیدی بیشتری را ایجاد کنند. طبق تحقیقات، ساختار مناسب URL تا 20 درصد رتبهبندی سایت را بهبود میبخشد. فروشگاه “Blockbuster” به دلیل ساختار نامناسب لینکها و عدم رعایت اصول داخلی، نتوانست به موفقیت برسد.
بله امکان شروع سئو بدون تحقیق کلمات کلیدی هست ولی شانسی برای موفقیت نداریم! بهینهسازی کلمات کلیدی بر اساس سئو یک موضوع و نحوه استفاده از کلمات کلیدی در طول محتوا موضوع دیگری است. در ادامه چند توصیه برای نحوه استفاده از کلمات کلیدی در محتوا ارائه میکنیم. هرجایی که از کلمه کلیدی سوالی استفاده میکنید مطمئن شوید که حتما جواب سرراست و دقیقی به سوال موردنظر در محتوا ایجاد کردهاید. تنها استفاده از کلمه کلیدی سوالی در محتوا و انتظار کسب رتبه برای آن بیفایده است.
از انتخاب آدرسهای طولانی پرهیز کنید زیرا خواندن آدرسهای طولانی برای ربات خزنده گوگل دشوار است. جستجوهای مرتبط گوگل در قسمت (Searches Related to) قرار دارند و مشابه ویژگی کاملکردن خودکار کلمات است با این تفاوت که پیشنهادات در انتهای صفحه نمایش داده شدهاند. با اینکه هیچکس از اشتباه کردن در امان نیست و حتی بزرگترین شرکتها و فروشگاههای آنلاین هم دچار اشتباه میشوند، آگاهی از روشهای صحیح سئو فروشگاهی موجب میشود که تا حد زیادی از این اشتباهات جلوگیری شود. در این قسمت برای پاسخ به سوال چطور کلمات کلیدی را پیدا کنیم؟ یک سری ابزارهای جستجو کلمات کلیدی را به شما معرفی خواهیم کرد. آژانس خلاقیت وبسیما در سال 2012 با هدف ایجاد تغییر و تحول در فضای وب ایران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
ایده این است که از طریق این لیست کلمات کلیدی اصلی را برای هر یک از محصولات خود تعیین کنید. برای مثال، صفحات وبلاگ معمولاً در نتایج جستوجوی کیوردهای Informational نمایش داده میشوند. به این ترتیب که کاربر عبارت “تحقیق کلمات کلیدی چطور انجام میگیرد” را سرچ میکند و به این مقالهای که شما در حال خواندن آن هستید میرسد. انجام کیورد ریسرچ و پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکارتان، ریزهکاریهای بسیاری دارد. بعد از پشت سر گذاشتن این ۷ مرحله، میتوانید مناسبترین کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکار خودتان را گلچین و از آنها برای بهینهسازی سایتتان استفاده کنید.
گفتیم که آمار جستجوی کلمه یکی از فاکتورهای مهم برای تعیین “کلیدی” و “ارزشمند” بودن آن است. به عنوان مثال کاربر میتواند محصولات مورد نظرش را به ترتیب قیمت مرتب کند تا بتواند راحتتر انتخاب کند. اما اگر این قابلیت به درستی در سایت پیادهسازی نشود میتواند آسیبهایی به سئو فروشگاهی وارد کند. در اواخر سال 2015 میزان جستجوهای گوگل که از طریق دستگاههای موبایل انجام میشد از کامپیوترهای خانگی پیشی گرفت. پس از انجام فرایند تحقیق کلمات کلیدی شما یک لیست از کلمات مهم برای سایت فروشگاهی خود دارید.
برای بهرهمندی از خدمات حرفهای طراحی سایت، حتماً از خدمات شرکت اوج نت استفاده کنید و از کیفیت بالای خدمات ما بهرهمند شوید. برای همین در اینجا چند راه برای به دست آوردن آنها را به شما نشان میدهم. سرعت سایت مدت زمانی است که یک صفحه برای بارگذاری کامل نیاز دارد. سرعت بارگذاری صفحه به عوامل مختلفی مانند سرور سایت، حجم فایلهای صفحه و حجم تصاویر بستگی دارد. تگ نوفالوو؛ یکی از دستورالعملهایی است که گوگل قطعا از آن چشمپوشی نمیکند.
انتخاب روشهای پرداخت مناسب، به عوامل مختلفی مانند کشور هدف، قدرت خرید مشتریان و ترجیحات آنها بستگی دارد. برای مثال، اگر بازار هدف شما کشورهای اروپایی است، بهتر است از روشهای پرداخت مانند PayPal و کارتهای اعتباری استفاده کنید. اما اگر بازار هدف شما کشورهای آسیایی است، ممکن است نیاز به عرضه روشهای پرداخت محلی نیز داشته باشید. برای بهینهسازی این کلمات، مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما بهراحتی در نتایج جستجو قابل دسترسی باشند. این کلمات معمولا رقابت کمتری دارند و راحتتر در نتایج جستجو رتبه میگیرند. بهعلاوه، نرخ تبدیل بالاتری هم دارند؛ چون کاربر دقیقا همان چیزی را میخواهد که شما ارائه میدهید.
ما هرسال با تلاش و پشتکار بسیار، همگام با استانداردهای روز دنیا گام برداشتیم و طی این سالها توانستیم نقش مهمی در اشتغالزایی، آموزش و تربیت نیروی حرفهای در صنعت وب ایفا کنیم. برای تحقیق و انتخاب بهتر کلمات کلیدی نیاز است مفهوم دقیق چند اصطلاح کلیدی این حوزه را بدانیم. نحوه استفاده از کلمات کلیدی در محتوا باید همگام با جریان محتوا و در محل درست باشد. تشخیص اینکه کلمات کلیدی به صورت طبیعی در متن به کار رفتهاند یا خیر برای گوگل بسیار آسان است. البته بیشتر سایتهای فروشگاه اینترنتی؛ با پرداخت پول و ساخت رپورتاژآگهی برای خود بکلینک میسازند. مهمترین عوامل بهبود سرعت سایت به انتخاب هاست و کدنویسی سایتتان بستگی دارد.
شما این کار را برای تمام کلماتی که به ذهنتان میرسد، انجام دهید تا لیست پرباری داشته باشید. سعی کنید هر موضوع را یک سبد در نظر بگیرید و تمام کلمات را در آن بگذارید. وقتی فایل را آماده کردید، میتوانید تحقیق خود را شروع و هر ستون را پر کنید. مرحلهبهمرحله لیست را هرس خواهیم کرد تا در نهایت، بهترین کلمات برای شروع مشخص شوند. جلوتر بیشتر دربارهٔ این موضوع صحبت خواهیم کرد؛ ولی این تحقیق همچنین باعث میشود چیزی آماده کنید که واقعاً مخاطب میخواهد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری