آموزش صفر تا صد سئو سایت

دوره سئو صفر تا صد؛ دوره آموزش seo سایت وردپرس، دوره آموزشی سئو سایت

کیورد پنلر گوگل یکی از بهترین ابزارهای یافتن کلمات کلیدی است چرا که خود گوگل آن را ساخته و بدون شک میتوان روی نتایج آن حساب کرد. اول از همه بدانید که به طور کلی سئو یک پروسه است که به زمان و صبر زیادی نیاز دارد. از طرفی موفقیت در سئو تا حد زیادی به سختی کلمه کلیدی و رقبای شما بستگی دارد. اگر شما مدت های زیادی روی سئوی کلمه موبایل کار کنید و رتبه های اول را هم کسب کنید، در صورتی که نرخ تبدیل خوبی نداشته باشید، ارزش زیادی برای شما نخواهد داشت. اگر به این 3 عامل توجه داشته باشید و آن را به درستی در وب سایت خود پیاده سازی کنید مطمئن باشید میتوانید جایگاه خوبی را نیز در نزد گوگل داشته باشید.

معمولا اکثر شرکت های هاستینگ اس اس ال رایگان را برای شما نصب میکنند. Schema markup یکی از کارهای بسیار جالب سئو است که بسیاری از افراد به تازگی آن را دنبال میکنند. در صورتی که به تازگی با سئو آشنا شده اید پیشنهاد میکنم تا حد امکان از robots.txt استفاده نکنید. بجای آن میتوانید از متاتگ نوایندکس برای جلوگیری از ایندکس شدن صفحات توسط گوگل استفاده کنید. اگر شما مثلا این دو صفحه در سایت خود صفحات مشابهی دارید باید یکی از صفحات به آن یکی لینک کنونیکال بدهید. در مورد تگ هایی که در بالا به آن اشاره کردم جستجویی کنید تا با ساختار آن ها آشنا شوید.

در صورتیکه تجربه کار روی یک پروژه یا مطالعه شخصی را دارید پیشنهاد می‌کنیم متناسب با نیاز خود یکی از دوره‌های تخصصی مانند تدوین استراتژی، تولید محتوا یا سرچ کنسول را انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید مفاهیم و اصطلاحات مهم در حوزه لینک سازی خارجی را مطالعه کنید. تفاوت مدل امروزی با Link Farm این است که ما مستقیما با رسانه مورد نظر خود مذاکره کرده و سایت‌هایی را انتخاب می‌کنیم که ارتباط موضوعی کاملی با اهداف ما در سئو دارند. تبادل لینک با تعریف امروزی را می‌توان تبادل رپورتاژ آگهی بین دو سایت بدون پرداخت هزینه هم دانست. در این روش یک محتوای متنی در قالب خبر یا مقاله را نگارش کرده و در رسانه‌های معتبر و پربازدید منتشر می‌کنیم.

به عنوان مثال، نباید از یک استراتژی بک لینک سازی برای تمامی سایت ها استفاده کرده و نباید بدون برنامه ریزی اقدام به ساخت بک لینک کنید. هر چه سایت شما بیشتر بر اساس الگوریتم های گوگل سئو شود، شانس بالاتری را برای گرفتن رتبه های بالاتر در صفحه نتایج موتورهای جستجو به دست می آورد. برخی مواقع سئو یک برند از سئو محصولات سخت‌تر است چرا که خود برند چندین برابر محصولات ارزش خواهد داشت. زمانی که در برترآموز یک مفهوم و یک آپدیت جدید مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد، همه اطمینان دارند که متخصص این سایت تلاش خود را به کار گرفته‌اند که در دقیق‌ترین حالت ممکن اطلاعات مورد نظر شما را بررسی و منتشر کنند. حال این موضوع در حوزه فروش و خدمات نیز تاثیرات قابل توجهی خواهد داشت. سایت‌های مطرح بیش از این که بخواهند روی سئو یک محصول خاص کار کنند.

با ویژگی تکمیل خودکار، فقط باید کلمه کلیدی seed خود را در جستجوی گوگل بنویسید و پیشنهادات به طور خودکار ظاهر می شوند. البته موتورهای جستجو محاسبات دقیق الگوریتم‌های خود را مخفی نگه می‌دارند. سئو تمام اقداماتی است که شما انجام می دهید تا گوگل وب سایت شما را یک منبع با کیفیت در نظر بگیرد و آن را برای جست و جوهای مورد نظر شما رتبه بندی کند. ریدایرکت ۳۰۷ در بخش آموزش سئو شاید زیاد کاربردی نباشد و این انتقال دهنده دقیقا مشابه ۳۰۲ عمل می کند با این تفاوت که این مورد فقط روی پروتکل HTTP نسخه ۱٫۱ قابل اجرا می باشد. این بخش فقط صرفا برای آشنایی با انواع انتقال دهنده ها گزارش داده شد تا بتوانیم در جهت افزایش اطلاعات عمومی به شما سهیم باشیم. از نگاه یک مدیر سئو پیشنهاد میکنیم که از این نوع ریدایرکت برای انتقال استفاده نکنید.

اسکیما مارک‌آپ یکی از تکنیک‌های سئو است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای وب‌سایت شما را بهتر درک کرده و آن را به طور موثرتری در نتایج جستجو نمایش دهند. این تکنیک به وب‌مسترها امکان می‌دهد تا داده‌های ساختاریافته‌ای را به صفحات وب خود اضافه کنند، که این امر به نوبه خود به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای صفحه را بهتر تفسیر و درک کنند. سئو کلاه سفید با بهبود تجربه کاربری، باعث افزایش رضایت‌مندی کاربران شده و در نتیجه موجب افزایش رتبه سایت در الگوریتم گوگل می‌شود. گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها، علاوه بر عوامل فنی، به تجربه کاربران از سایت نیز توجه زیادی دارد. بنابراین با اجرای صحیح تکنیک‌های سئو سفید، و توجه به نیازهای کاربر و پاسخ به سوالات او می‌توان به رتبه‌های خوب در نتایج گوگل رسید. رعایت نکات بالا در کنار نکات فرعی طراحی از جمله انتخاب رنگ سایت،‌ رعایت استانداردهای UX/UI برای بهینه سازی تجربه کاربری و غیره می‌بایست در روند راه اندازی این پلتفرم درنظر گرفته شود.

این الگوریتم وب‌سایت‌هایی را که محتوای کپی شده، کم ارزش یا بیش از حد تبلیغاتی دارند، جریمه می‌کند. در این گام، تمرکز بر روی توسعه مهارت‌های تخصصی در حوزه‌های خاص سئو است. این مرحله برای درک عمیق‌تر نحوه تاثیرگذاری سئو در حوزه‌های مختلف و ایجاد استراتژی‌های بهینه‌سازی موثر بسیار مهم است. البته به خاطر محبوبیت وردپرس، ما یک آموزش رایگان سئو وردپرس نیز برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید از آن استفاده کنید. در این بخش؛ مطالب آموزش سئو به زبان ساده که قابل اجرا، جامع و کاربردی که حاصل تجربیات خودمان و از دیگر منابع معتبر سئو است را برای شما آماده کرده‌ایم. با توجه به اینکه مقالات کیوردهای لانگ‌تیل معمولا کوتاه هستند، خیلی از افراد نمی‌توانند محتوای بیش از ۵۰۰ کلمه بنویسند.

پس از اتمام آموزش سئو، شما آماده خواهید بود تا سایت خود را بهینه‌سازی کرده و آن را به موفقیت‌های بزرگ در موتورهای جستجو برسانید. چنانچه بخواهیم بر روی کلمه کلیدی از جنس آموزش سئو رایگان فعالیت کنیم باید ابتدا رقبای خود را مورد بررسی قرار دهیم این آنالیز به ما کمک میکند تا یک مقاله جامع و کاملی به نسبت رقبای خود بنویسیم تا بهتر دیده شویم. دقیقا همین موضوع بر اساس قوانین گوگل تعبیه شده و اگر مقاله های خود را روبه بهبودی و با کیفیت بالا تولید کنید میتوانید در رتبه های بالاتری قرار بگیرید. در بخش آموزش سئو صفر تا صد آن را به شما دانشجویان یاد خواهیم داد تا با تخصص بالا و تلاش فراوان بسیار کارکشته و حرفه ای شوید. هر آنچه لازم دارید از جمله ابزراهای سئو می توانند برای پیدا کردن کلمات کلیدی تاثیر گذار باشند و به صورت مستقیم کلماتی را میتوانید پیدا کنید که عملا حکم جراحی سایت شما را دارند.

گوگل با درنظر گرفتن تصویر و مرتبط کردن آن با سوال شما، قادر است محتوای بلاگی را پیشنهاد دهد که فهرستی از بهترین کفش‌ها برای کوهنوردی را معرفی می‌نماید. آموزش سئو هرساله و حتی هر ماه یا هفته، با نکات جدیدی همراه می‌شود. از ترفندهای جدیدی که در این حوزه ممکن است توسط متخصصین حرفه‌ای سئو رونمایی شوند تا آپدیت‌های الگوریتم گوگل که گاهی آنقدر سریع هستند که در یک چشم بهم زدن می‌توانند شما را با انبوهی از تغییرات جدید مواجه کنند. جالب است بدانید گوگل در همین 4 روز نخست سال جدید میلادی 2023، 2 آپدیت را برای الگوریتم خود ارائه کرده است. بنابراین لازم است برای جا نماندن از این تغییرات، هر از چند گاهی به خصوص بعد از آپدیت‌های هسته گوگل، نسبت به آموزش مجدد سئو اقدام کنید. این کار باعث می‌شود تا دانسته‌های شما با شرایط جدید بروزرسانی شوند.

سایت اصلی با هدف ارائه خدمات در حوزه سئو و طراحی سایت فعالیت می‌کند و سایت آکادمی با هدف آموزش راه اندازی شده است. در این مجموعه فیلم های آموزشی سئو در حوزه های تخصصی و کاربردی که برای مدیریت و پیش برد یک پروژه مورد نیاز شماست جمع آوری شده است. این ویدئوها گزیده ای از ارائه های انجام شده توسط مهندس امین اسماعیلی است که از ابتدای سال 97 تاکنون در جلسات دورهمی کندو ضبط شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. سرعت سایت یکی از فاکتورهایی است که در مقاله‌های آموزش سئو بارها به آن اشاره ‌کرده‌ایم. سئو داخلی یکی از دو بخش اصلی سئو شناخته می‌شود که پایه و اساس اصلی برای رفتن به سمت سئو خارجی است؛ در این قسمت، شما تمامی مواردی که کاملاً در اختیار شماست را بهینه می‌کنید و در این زمینه هیچ محدودیتی ندارید!

بنابراین، استفاده هوشمندانه صاحبان کسب‌وکارها از ارائه پیشنهادات خوب و وسوسه‌کننده و مطمئن، به موفقیت شما کمک می‌کند. قرار دادن علامت تجاری برند در مکان‌های مرتبط، از این دست اقدامات است. این نوع تبلیغات، اثربخشی خود را بیش از همه در سئوی محلی نشان می‌دهد. همین موضوع باعث شده تا تعداد قابل توجهی، بینگ را به عنوان موتور جستجوی مدنظر خودشان برای سرچ انتخاب کنند. دقیقا به دلیل اینکه اکثر متخصصان سئو، گوگل را برای سئو کردن سایتشان در نظر گرفتند، باعث شده تا عرصه رقابت در موتور جستجو بینگ، بسیار آسان‌تر از گوگل شود. سئو داخلی شامل محتوا، لینک های داخلی بهینه سازی عکس ها و تگ های متا، تایتل ها و متا دیسکریپشن و سایت مپ است سئو داخلی یک مرحله قبل از سئو خارجی است یعنی ابتدا در سئو داخلی مراحل بهینه سازی را شروع کنید.

اگر محتوایی را به صورت فشرده و روزنامه وار در سایت خود قرار دهید باید بدانید که حتما حوصله کاربرانتان را نیز سر خواهید برد. در این صورت ممکن است از سایت شما به سرعت خارج شوند که نتیجه مطلوبی را برای شما به همراه نخواهد داشت. پیشنهاد اصلی من به شما این است که هرجا که خودتان احساس کردید نیاز است کلمه کلیدی نوشته شود از آن استفاده کنید. دقت کنید در صورت عدم آماده سازی صحیح در ادامه مسیر با مشکل مواجه خواهید شد. دقت کنید هرچقدر مرتبط تر و صحیح تر لینک بدهید، کاربر شما نیز میزان رضایت بیشتری خواهد داشت. لینک سازی غیر مرتبط و بی ربط قطعا کاربران شما را آزار میدهد و میتواند تجربه کاربری سایت شما را به شدت کاهش دهد.

Schema به کدهای نشانه گذاری گفته می شود که می توان با استفاده و قرار دادن آن ها در صفحات سایت فهم گوگل از صفحات را به طور چشمگیری افزایش داد. سئو تکنیکال از مهم ترین گام های آموزش SEO است که حتما باید آن را پیش از سئو داخلی و خارجی سایت انجام دهید. چشم پوشی از سئو تکنیکال سایت می تواند به بخش های دیگر سئو شما آسیب وارد کند. از این رو، در این بخش می خواهیم مهم ترین فاکتورهای سئو تکنیکال را به صورت خلاصه در متن و به صورت کامل در ویدئو به شما آموزش دهیم. فرقی نمی کند که تازه به دنیای سئو وارد شده و یا یک سئوکار مبتدی هستید، برای اینکه بتوانید به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوید باید حتما درک درستی از سئو و عملکرد آن داشته باشید.

ما با این مقاله جامع آموزش سئو رایگان به شما کمک می‌کنیم تا رفتار مخاطب هدف خود را درک کرده و با بهینه‌ سازی محتوا و سایر جنبه‌های سایت، نیازهای آن‌ها را برآورده نمایید. سئو (SEO) یا بهینه‌ سازی سایت برای موتور جستجو، مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌ هاست که هدف آن بهبود جایگاه یک سایت در نتایج جستجوهای (SERP) موتورهای جستجو مانند گوگل است. ما در آکادمی آموزشی تریبون، یک نقشه یادگیری سئو برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید به‌صورت کاملاً رایگان با آن همراه شوید. در این مسیر، چه یک فرد تازه‌وارد باشید و چه متخصص سئو، می‌توانید مطالب مورد نیاز سئوی مبتدی تا پیشرفته را در آن پیدا کنید و بخوانید. به‌عنوان یکی از منابع آموزش رایگان سئوی سایت، مسیر یادگیری سئو را با ما شروع کن. فاکتور مهمی در آموزش سئو خارجی و بک لینک سازی وجود دارد به نام انکرتکست.

در ادامه ویدئوهای همین صفحه برای شما بسیار مفید خواهد بود.پس از کسب دانش اولیه و شناخت مفاهیم سئو شرکت در دوره های آموزشی آکادمی وبسیما را پیشنهاد میکنیم. سئو یکی از روش‌های رایگان برای کسب ترافیک ارگانیک به سمت سایت است که این تلاش‌ها ابعاد وسیعی داشته و می‌تواند صدها یا شاید هزاران فاکتور مختلف را شامل گردد. این ابزار به شما کمک می‌کند که نظارت تقریباً کاملی روی وب‌سایت خودتان داشته باشید و عملکرد آن را در گوگل بسنجید، مشکلات آن را بیابید و درنهایت پیشرفت خودتان را دائماً رصد کنید. هنگامی‌که یک سایت را راه‌اندازی می‌کنید، همواره یکی از اولین توصیه‌ها برای شروع کارتان این است که گوگل سرچ کنسول را روی آن فعال کنید؛ زیرابه کمک آن آمارهایی را به دست خواهید آورد که هیچ جای دیگری وجود ندارد. تصاویر، اینفوگرافیک ها، فیلم‌های آموزشی مرتبط و …، هرکدام نوعی رسانه به شمار می‌روند که در صورت استفاده صحیح در محتواها می‌توانند تأثیرات شگفت‌انگیزی روی سایت‌تان داشته باشند. درواقع این کار باعث می‌شود که مدت‌زمان ماندن هر کاربر در سایت بیشتر شده و درنهایت بانس ریت شما کاهش یابد.

امیدوارم که این فصل رو هم به خوبی درک کرده باشین و با تمرکز کامل فصل بعدی که درباره بهینه سازی یک محتواست رو شروع کنید. همچنین باید لیست کلمات کلیدی را با توجه به معیارهای مختلفی مانند میزان جستجو، رقابت، ارتباط، نرخ تبدیل (CTR) و غیره ارزیابی و رتبه‌ بندی کنیم. یادگیری و اعمال روش‌های مؤثر سئو می‌تواند به مشاغل کمک کند تا براحتی مخاطب خود را پیدا کنند و در معرض دید آن‌ها قرار بگیرند. این نوع آموزش سئو رایگان بوده و برای افراد مبتدی با دانش صفر تا افراد حرفه ای با دانش صددرصدی از سئو میتواند بسیار مفید باشد، زیرا این آموزش ها بر مبنای تجربه چندین ساله شخص پدرام ظفریان تحت اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت. این استراتژی معمولا تمام جنبه های سئو، از جمله داخلی، خارجی، و تکنیکال را در بر می گیرد، اما می تواند بسته به تشخیص سئوکاران، فقط متمرکز بر بخشی از سئو سایت باشد.

پس اگر برای تسخیر صفحه نخست گوگل خیز برداشته‌اید، گذراندن این دوره را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر کلمه کلیدی شما “بهترین استراتژی بازاریابی محتوایی برای کسب و کارهای کوچک” باشد، استفاده از آن در تمام عناصر صفحه، صرفا فقط برای رعایت همه موارد لیست، کاملاً احمقانه خواهد بود. برای انتخاب کلمه کلیدی اصلی، باید اصول تحقیق درباره کلمات کلیدی را که در فصل گذشته به طور گسترده پوشش داده شده است، رعایت کنید – حجم جستجو، سختی و ارتباط آن با موضوع را در نظر بگیرید. نگاهی سریع به نتایج جستجو، به شما می‌گوید که همیشه به این موضوع توجه کنید تا به  اشتباه کلمات کلیدی نادرست را بهینه سازی نکنید. شما می‌خواهید صفحه محصول رک اسکوات خود را بهینه کنید و کلمه کلیدی “بهترین رک اسکوات” را پیدا می‌کنید.

با انجام این کار، زمانی که افراد درباره موضوعات حوزه کسب و کار شما سرچ می‌کنند، سایت شما در سایت‌های اولیه نمایش داده می‌شود و احتمال این که آن‌ها روی سایت شما کلیک کنند، بسیار بالاست. سئو وردپرس به فرایند بهینه‌سازی وب‌سایت‌هایی اطلاق می‌شود که با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده‌اند. هدف اصلی از انجام سئو در وردپرس، افزایش میزان دیده شدن صفحات سایت در نتایج جستجوی گوگل و در نهایت جذب ترافیک ارگانیک بیشتر به سمت سایت است. در آموزش سئو رایگان پس از تدوین استراتژی محتوا، مرحله‌ای که به شما آموزش داده می‌شود، تولید و انتشار محتوا و البته سئو محتوا است. این مرحله نه تنها در بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت شما در موتورهای جستجو نقش دارد، بلکه به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و اعتبار برند خود را افزایش دهید. این فرآیند از تحلیل کلمات کلیدی گرفته تا بهینه‌سازی محتوا و ساختار وب‌سایت و همچنین ایجاد استراتژی‌های لینک‌سازی و بهبود تجربه کاربری را شامل می‌شود.

پیش‌فرض ما از اینجا به بعد این است که می‌خواهید یک مقاله بنویسید. در بخش ساختارسازی توضیح دادم که طراحی صفحات آرشیو و اصلی کاملا بر مبنای لینک‌سازی داخلی است و قرار نیست متن زیادی بنویسید. برای یافتن هدف جستجوی کاربر؛ راحت‌ترین کار این است که صفحه اول گوگل را بررسی کنید. هر کلمه کلیدی در واقع یک پرسش است که در یک قالب یک کلمه گنگ یا واضح قرار می‌گیرد و شما باید منظور دقیق کاربر از این سوال را متوجه شوید. بدیهی است که گام بعدی آماده‌سازی این است که کلمه کلیدی صفحه و موضوع اصلی صفحه مشخص باشد.

شما سعی کنید حتما مقدمه قوی بنویسید و دیگر اطلاعات ارزشمند وارد کنید تا محتوای صفحه زیر ۱۰۰۰ کلمه نباشد. در فصول قبل؛ به خیلی از موارد سئو پرداخته شده است، پس اینجا تکرار مکررات نمی‌کنیم و فقط نکات مربوط به سئو سایت‌های وبلاگی را توضیح می‌دهم. ضمن اینکه اگر مباحث را متوجه نمی‌شوید حتما ابتدا دروس کامل را بگذرانید و سپس به اینجا باز گردید. من قبل از هر چیز سایت‌‌‌های رقیب این دوستمان را بررسی کردم و متوجه شدم یکی از سایت‌های رقیب برای هر رنگ؛ یک محصول دست کرده و در تمام صفحات محتوای کاملا تکراری قرار داده. با قرار دادن کد بالا به ربات‌های می‌گویید این ۲ صفحه یک محتوا دارند و فقط لینکی که درون رل قرار گرفته را ترتیب اثر دهد.

نکته بسیار مهم بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که عکس‌های خود را از منابع مختلف با در نظر گرفت حق کپی رایت به دست آورید. در غیر این صورت ممکن است که اعتبار عکس استفاده شده توسط شما به سایت‌های دیگری منتقل شود. با این وجود برخی از وبسمتران اعتقاد دارند که استفاده ویدیوهای کوتاه نیز به صورت ویژه می‌تواند روی سئو داخلی شما تاثیر مثبت داشته باشد. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که عکس‌های جذاب و با کیفیت شما نباید منجر به افت سرعت صفحات شما شود و باید یک سایز نرمال و مناسب داشته باشد. اگر شما به دنبال افزایش قدرت محتوای خود از نظر سئو داخلی می‌باشید، باید هر 150 کلمه یک بار، کلمه کلیدی خود را تکرار کنید.

منابع متنوع و جذابی برای یادگیری سئو وجود دارد و خوشبختانه بیشتر آنها رایگان هستند. مثلا در سایت آکادمی وبسیما می‌توانید به 200 مقاله، 30 ساعت ویدیو و 20 کتاب به صورت کاملا رایگان دسترسی داشته باشید و دانش اولیه برای ورود به حوزه سئو را فرا بگیرید. حال تصور کنید که کاربر با موبایل وارد سایت شما شده ولی صفحات شما نمایش مناسبی در موبایل ندارند. رفتار کاربران هنگام جستجو یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای تعیین رضایت آنها از سایت شما خواهد بود. به عنوان مثال تصور کنید که فردی به دنبال خرید گوشی سامسونگ اس 23 باشد، اولین اقدام او احتمالا جستجوی همین عبارت در گوگل است.

اگر نکات بالا برای بک لینک سازی رعایت نشود بک لینک سازی هیچ تاثیر مثبتی روی سایت شما نخواهد داشت و حتی ممکن است تاثیر منفی را دریافت کنید. اگر شما بتوانید به صورت اصولی و جذاب یک توضیحات متا جذاب استفاده کنید، در این صورت احتمال انتخاب شده توسط مخاطب خود را به صورت قابل توجه‌ای افزایش می‌دهید. سعی کنید در توضیحات متا به نکاتی اشاره کنید که داخل محتوای شما موجود می‌باشد. اگر شما صرفا از یک سرتیتر جذاب بدون پشتوانه استفاده کنید، مخاطب به سرعت سایت شما را ترک خواهد کرد. 3) مطمئن شوید که سایت شما برای موتورهای جستجو و افراد دیگر در دسترس است.

یک روش دیگر که می‌توان در این بخش به آن اشاره کرد، کیورد تارگتینگ کلمات تخصصی در حوزه مدنظر شما است. در این حالت می‌توانید از این طریق، ارتباط محتوایی خود را به حوزه مدنظر خود اثبات کنید. همچنین این موضوع به شما کمک می‌کند تا بتوانید در درک گوگل از محتوای خود گام موثری بردارید. اگر شما یک شرکت خدماتی هستید و قصد فروش محصولات و یا ارائه خدمات به کاربرانتان دارید، هدف سایت شما باید نمایش سرویس‌هایتان و فروش آنها به کاربر باشد. در ادامه درمورد استراتژی سئو سایت‌های مختلف توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

اگر میخواهید سایت خود را بهینه کنید و در قبال آن هزینه زیادی پرداخت ننمایید، پیشنهاد می‌کنیم از محصول آموزش جامع سئو ما استفاده کنید. خوب با توجه به گذر زمان و میزان افزایش خرید‌های اینترنتی توسط مردم باید گفت الان گوگل جزو بهترین راه‌های کسب درآمد می‌باشد. شما زمانی می‌توانید از گوگل درآمد داشته باشید که سایت خود را سئو کرده باشید و در نتایج اول گوگل قرار گرفته باشید. گوگل برای فهمیدن این موضوع شروع به شمارش کلمات کلیدی در متن ;vni و اگر این تعداد به اندازه استاندارد بود، تکرار می‌کنم به اندازه استاندارد بود، رتبه خوبی را برای آن در نظر می‌گیرد. بیشترین کلمات یا عباراتی که کاربران در گوگل سرچ می‌کنند، مشخص کننده کلمات کلیدی سایت هستند. شما با توجه به محتوای سایت خود باید با استفاده از ابزارهای گوناگون، متوجه شوید که کاربر شما، بیشتر چه کلماتی را در گوگل سرچ می‌کند.

کارشناس سئو به‌خوبی از تأثیر لینک سازی داخلی بر روی وب‌سایت آگاه است و همیشه سعی می‌کند با برقراری ارتباط بین محتواها از طریق لینک، رتبه آنان در گوگل را ارتقا دهد. سایت‌های زیر درزمینهٔ کاری خودشان طبق آمار جزو برترین‌ها محسوب می‌شوند و شما در آنان می‌توانید انواع روش‌های بک لینک سازی؛ تولید محتوا، سئو داخلی و خارجی و … را آموزش ببینید. یکی دیگر از انواع سئو، سئو خارجی یا Off-Page Seo است که به تلاش‌هایی اشاره می‌کند که خارج از خود سایت موردنظر برای افزایش رتبه آن انجام می‌دهید. هدف از سئو خارجی قابل اطمینان نشان‌دادن سایت به کاربران و موتورهای جستجو است و باید به‌همراه سئو داخلی و تکنیکال آن را جدی بگیرید. از جمله تلاش‌هایی که در زمینه سئو خارجی باید انجام دهید، از لینک‌سازی و فعالیت در رسانه‌های اجتماعی نام می‌بریم. در نتیجه، سئو از بهینه سازی معیارهای ثابت به کار در جهت تجربه کاربری بهینه تغییر کرده است.

خیلی از افراد که شروع به یادگیری سئو می‌کنند، تنها گزینه مدنظرشان این است که سئوکار شوند و پروژه انجام دهند یا در یک شرکت به عنوان متخصص سئو استخدام شوند. شما می‌توانید در روند آموزش سئو، طی جلسات کوچینگی که با آقای دهقانی خواهید داشت، نکات بسیاری را در مورد سئو سایت‌های مختلف دریافت کنید. شما می‌توانید نکات بیشتری از قوانین و روش سئو سایت‌های انگلیسی زبان را در دوره آموزشی سئومستر بیابید. برای آنکه بهتر این موضوع را درک کنید، اجازه دهید یک مثال ساده بزنیم. فرض کنید شما قصد دارید به یک گردش کوهنوردی بروید اما نمیدانید کفش‌های شما برای آن مناسب هستند یا خیر. بنابراین یک عکس از کفش خود گرفته و در جستجوی گوگل پرسش خود را مبنی بر مناسب بودن این کفش برای کوهنوردی مطرح می‌کنید.

وب سایت‌هایی که با عنوان Site Audit شناخته می‌شوند، تجربه کاربری و طراحی سایت شما را از دیدگاه‌های مختلف نظیر سرعت سایت، مشکلات برنامه نویسی، لود فایل‌های مالتی مدیا، ریسپانسیو و غیره ارزیابی می‌کنند. در صورتی که بهینه سازی سایت شما به درستی انجام شده باشد، که این بخش مرتبط با سئو تکنیکال است، نمرات خوبی را در ارزیابی سایت خود با کمک پلتفرم‌های حسابرسی سایت (Site Audit) دریافت خواهید کرد. از جمله این پلتفرم‌ها می‌توان به Google PageSpeed و GTmetrix و Ahrefs Site Audit اشاره نمود. انکر تکست‌ها به طور کلی کلماتی هستند که می‌توانیم با کلیک بر روی آن‌ها وارد صفحه‌ی مقصد شویم. مبحث انکرتکست از جمله مهم‌ترین موضوعات در آموزش صفر تا صد سئو است و از این رو یادگیری آن می‌تواند برای بهبود جایگاه سایت بسیار کمک کننده باشد. انکر تکست‌ها هویت صفحه‌ی مقصد هستند و می‌توانند کاربر و گوگل را متوجه کنند که صفحه‌ای که وارد آن می‌شوند، دارای چه محتوایی است.

قطعه ویژه، که گاهی به آن “جایگاه صفر” نیز گفته می‌شود، یک نتیجه برجسته در صفحه نتایج جستجوی گوگل (SERP) است که در بالای لیست نتایج استاندارد نمایش داده می‌شود. با به کار بردن این روش‌ها می‌توانید سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهید و تجربه بهتری برای کاربران ایجاد کنید. این فرآیند باعث بهبود عملکرد وب‌ سایت و تجربه کاربری می‌شود، زیرا بازدید کنندگان مجبور نیستند هر بار تمام محتوای سایت را از ابتدا بارگذاری کنند. بنابراین نتیجه میگیریم که اگر میخواهید سئو خوبی داشته باشین، باید روی سرعت بارگذاری صفحاتتون خصوصا صفحات مهم وب سایتتون هم کار کنید. مرتباً لینک های داخلی سایت خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ لینک شکسته ای وجود ندارد.

تیتربندی، استفاده از جملات کوتاه، استفاده از تصاویر از جمله کارهایی است که خوانایی صفحه را افزایش میدهد. هر چقدر خوانایی صفحات شما بیشتر باشد کاربر شما راحت موضوع صفحه شما را میفهمد و خواندن متن تا انتها برایش سخت نخواهد بود. امروزه مقالات و صفحاتی که محتوای ان ها به صورت تخصصی تر نوشته شده اند از نگاه گوگل با ارزش تر هستند. اما بر خلاف صفحات داخلی مقالات، صفحات داخلی محصولات شما برای لینک سازی مناسب نیستند. معمولا در بخش فوتر یک وبسایت متنی برای معرفی آن سایت قرار داده میشود.

ترفندهای مختلفی برای جذاب کردن عنوان وجود دارند، نظیر استفاده از اعداد، قرار دادن کلمه کلیدی در ابتدای عنوان و غیره. به طور کلی برای این موضوع راهکار های زیادی وجود دارد که در مطالب مقالات seoedu به آن‌ ها اشاره می‌کنیم. این کار را می‌توان برای کاهش حجم صفحات سایت‌ها با استفاده از Gzip نیز انجام داد. به طور کلی مبحث بهینه سازی کدها یکی از مهم ترین موضوعات در آموزش سئو 0 تا 100 می‌باشد. اما در این هنگام سایت‌ها با مشکلی روبه‌رو شدند و آن هم نمایش بد آن‌ها در گوشی‌های همراه بود.

اما این پرس و جو ماهیت تجاری بیشتری دارد و مطمئناً درآمد بیشتری ایجاد می‌کند، به همین دلیل است که گوگل به جای صفحه محصول دیجی کالا، راهنمای خرید را نشان می‌دهد. این بر اساس اعتبار صفحاتی است که برای کلمه کلیدی مشخص شده رتبه بندی می‌شوند. در اکثر ابزارها، مقدار دشواری کلمه کلیدی در مقیاسی از 0 تا 100 نشان داده می‌شود. هر چه امتیاز بالاتر باشد، رتبه بندی در SERP 1 برای کلمه کلیدی دشوارتر است. معیاری به نام سختی کلمه کلیدی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

سئوی فنی یا تکنیکال یکی از شاخه‌های مهم مبحث گسترده دوره سئو آنلاین است و نسبت به بحث سئوی خارجی و داخلی عمومیت دارد. این برند تمام تمرکز خود را به آموزش و خدمات مبتنی بر وب، مانند طراحی سایت و UI/UX اختصاص داده است و می کوشد رضایت کاربران خود را جلب کند. قطعه برجسته (گاهی اوقات “موقعیت صفر” نامیده می‌شود) یک نتیجه جستجوی انتخاب شده است که بالاتر از 10 نتیجه استاندارد در جستجوی Google ظاهر می‌شود. اگر آنها بیش از حد طولانی باشند، توسط Google کوتاه می‌شوند، که خیلی خوب به نظر نمی رسد و می‌تواند نرخ کلیک شما را کاهش دهد. فناوری Accelerated Mobile Pages امکان توزیع سریعتر محتوا در دستگاه‌های تلفن همراه را فراهم می‌کند.

اما همیشه اینطور نیست که هدف از تولید صفحات، خوب و مفید باشد؛ بسیاری از افراد سودجو نیز وجود دارند که صفحات را با هدف آسیب رساندن به دیگران تولید می‌کند. به عنوان مثال ممکن است یک صفحه باعث انتقال یک ویروس به تلفن شما شود و تمامی فایل‌هایتان را قفل کند یا با روش‌هایی سعی در به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی‌تان کند. یکی از مفاهیم بسیار مهم دنیای سئو هدف جستجوی کاربر است؛ در ابتدا باید به شما بگوییم که هدف تولید صفحه با هدف جستجوی کاربر متفاوت است و هردو به اندازه خود در رتبه گرفتن شما تأثیر دارند. بسیاری از افراد تازه­کار در دنیای سئو نمی‌دانند که حتی اگر به هر طریقی به رتبه‌های برتر در گوگل برسند، صرفاً با کسب بازدید هرگز نمی‌توانند به سوددهی و فروش‌های بالا دست یابند. یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند که در این آموزش سئو قصد معرفی‌اش راداریم، woorank است؛ کاربرد اصلی این ابزار تحلیل سئو تکنیکال سایت شماست و درصورتی‌که در آن خطایی مشاهده کند به‌سرعت به شما گزارش خواهد داد.

بنابراین حالت هوشمندانه این است که یک وب‌سایت در سال اول از رپورتاژآگهی برای تقویت دامنه خود استفاده کند و در سال‌های بعد روی تقویت صفحات مهم کار کند. در سال اول هنوز صفحات مهم وب‌سایت‌ کاملا مشخص نشده است و ممکن است تغییراتی در ساختار سایت ایجاد شود. سایت‌های زیادی هستند که اتوریتی بالایی دارند و حاضر هستند با دریافت مبلغی؛ محتوای شما را در سایتشان منتشر کنند. در ادامه آموزش سئو؛ می‌خواهیم ۴ تاکتیک لینک‌بیلدینگ را با شما به اشتراک بگذارم. البته شاید علت این موضوع این باشد که اکثر جستجوکنندگان به دنبال تاکتیک هستند و به جای آن استراتژی را جستجو می‌کنند. بنابراین متخصصین سئو مجبور می‌شوند تاکتیک‌ها را به جای استراتژی مطرح کنند.

مابقی که اول دیدیم سایتهای اسپم بودن و بی ارزش که ایندکس شدن در گوگل + مراحل بعدی باید تعداد بک لینکهای رقبا رو بدست آورد و همچنین نوع محتوا و سبک محتوایی صفحشون رو بررسی کرد. تکرار کلمات کلیدی نباید از بیشتر از 3 درصد در کل متن باشد در آپدیت های گذشته گوگل فهم گوگل از زبان پارسی افزایش یافته و محتوای مفهومی و عمیق برای گوگل مهمتر از تکرار کلمات کلیدی است. مجموعه کارهایی که برای سایت خود در بیرون سایت انجام می دهیم سئو خارجی می گوییم به طور مثال فعالیت در شبکه های اجتماعی، فعالیت در وبلاگ ها و رپورتاژ های آگهی است در ادامه رپورتاژ هم بررسی می کنیم. اهمیت سئو در چند سال گذشته افزایش یافته است با رشد اینترنت و پیدایش وردپرس که منجر به کاهش هزینه ساخت سایت شد و در نتیجه رشد کسب و کار های آنلاین، به صرفه ترین نحوه فروش جذب مشتری از طریق گوگل است. تجربه به من ثابت کرده است به دلیل تاثیر مستقیم سئو بر روی فروش سایت صاحبان کسب و کار ها در سئو دست و دلباز هستند و همین موضوع رقابت را افزایش داده است.

سعی کنید طبق تقویمی که برای تولید محتوای سایت خود ایجاد میکنید پیش بروید و برای ماه های آینده نیز تقویم محتوای خود را بروز رسانی کنید. این مراحل را اگر به درستی طی کنید حالا میتوانید لیستی از کلمات کلیدی که با کلمه بذر شما مرتبط است را مشاهده کنید. سمت راست بالا آیکونی برای دانلود کلمات به صورت فایل اکسل وجود دارد. سئو زمانی برای شما مناسب است که میخواهید به صورت حرفه ای روی وب سایت خود کار کنید و صبر کافی را برای نتیجه بلند مدت دارید. دقت کنید باید با این ابزارها آشنا باشید و به آن ها تا حدود زیادی تسلط داشته باشید. همچنین به شما پیشنهاد میکنم که وضعیت فعلی سایت کارفرما را با دقت یادداشت کنید تا بتوانید تغییرات حاصل شده را با استفاده از KPI ها نمایش دهید.

لینکسازی بین مقالات و صفحات مختلف سایت‌ها نیز بسیار مهم بوده و می‌تواند در یکپارچه سازی صفحات سایت شما و انتقال اعتبار بین آنها مفید باشد. در لینکسازی، انتخاب انکرتکست مناسب، لینک کردن صفحات مرتبط، رفع بروکن لینک‌ها و مواردی از این قبیل بسیار مهم هستند. در این روش شما در گوگل و یوتیوب جستجو می‌کنید و نتایج مربوط به سئو را مطالعه کرده تا بر این مهارت مسلط شوید. با این حال روش‌های زیاد و اطلاعات بسیار بیشتری که در نتایج مشاهده می‌‌کنید را تست و بررسی می‌نمایید. بسیاری از سایت‌ها این اجازه را می‌دهند تا شما محتوایی را در آن پلتفرم‌ها منتشر کرده و با ایجاد انکرتکستی برای سایت خود بک لینک ایجاد کنید.

اگر در انتخاب عناوین سایت وقت بزارید و درست از آن استفاده کنید بی شک تاثیر مثبتی در سایت شما دارد. همواره در الگوریتم جدید گوگل که به هوش مصنوعی مجهز شده به موضوع آپدیت مقالات اشاره مستقیم شده است. پس گوگل دیگر به دنبال محتوای بسیار زیاد نیست و اعلام نموده تولید محتوا حتما باید به روز باشد و برای کاربر نوشته شود. در نهایت بعد از روز موعود کارفرما به نتیجه دلخواه خود نرسیده و نارضایتی آنها را به همراه داشته است. اما چرا این نکته ظریف را برای دانشجویان خود بیان کردیم؟ چون در هنگام راه اندازی سایت فقط طراخی‌سایت ملاک نیست و شما باید با آموزش سئو بتوانید سایت‌ها را بهینه سازی کنید.

اما بک لینک‌های نو فالو نقطه مقابل این مفهوم هستند؛ این لینک‌ها اکثراً برای تبلیغات استفاده می‌شوند و صرفاً هدفشان جذب بازدید است. گوگل اعلام کرده که این لینک‌ها تأثیری روی رتبه‌بندی ندارند و باعث انتقال اعتبار نمی‌شوند اما بازهم نمی‌توان نظر قطعی راجع به آنان ارائه داد زیرا گوگل همیشه مرموزانه رفتار می‌کند. در چنین شرایطی برای نوشتن مقاله‌های هدفمند و متمرکز روی هدف جستجو، ما از کلمات کلیدی طولانی‌تر بهره می‌گیریم. گوگل همیشه گفته است که هنگامی که نسبت به تولید محتوا اقدام می‌کنید، باید نسبت به برطرف کردن یک نیاز اقدام کنید در غیراینصورت کارتان هیچ ارزشی ندارد! بسیاری از وب سایت‌ها نیز هدفشان از تولید کردن یک محتوا این است که یک نیاز از کاربران را برطرف کنند تا در آینده بتوانند از طریقشان به سود دهی برسند. تجربه کاربری وب سایت نیز همین است؛ اگر سایت شما را داروخانه تصور کنیم و مخاطبان را بیماری که دنبال دارو است، محتوای شما دارو خواهد بود که افرادی که به آن وارد می‌شوند می‌خواهند هرچه سریعتر آن را بگیرند.


بهترین سئوکار ارومیه